Monday, March 18, 2013

St.Marks Part 3, St.Patricksday and germs

Hallo allemaal! Mijn blogupdate komt een beetje laat, maar de voorbije week was het enorm druk.

Op maandag begon mijn derde stageweek. Ik begon de dag met een lesje wiskunde, alweer over percentages. Mijn mentor heeft besloten om mij dit te laten verderzetten omdat ik begonnen ben met het bijhouden van de vorderingen van de zwakke leerlingen en op basis daarvan te differentiëren (aparte groepjes, andere werkblaadjes, ...). Dit is dan ook echt nodig, want mijn differentiatiegroepje is echt heel zwak voor wiskunde. Deze leerlingen zijn allemaal 9 of 10 jaar en moeten nog heel lang nadenken over simpele oefeningen ('Hoeveel is 20 : 4?' - '1?' - 'No...' - '45? 60? 20?...'), dus begin dan maar eens met het berekenen van '25% van 20 pond'... Ik moet hen dan ook gedurende de volledige les begeleiden bij het maken van oefeningen.
Op dinsdag gaf ik een lesje 'Alphabetical order', dit heb ik gedaan aan de hand van spelletjes. Daarna hadden de leerlingen een ICT-uurtje, waarin ze mochten werken aan de powerpoints over Noord-Ierland.
  
Woensdag gaf ik opnieuw wiskunde, deze keer over coördinaten. De leerlingen hadden hier al enkele lessen over gehad. Tijdens deze les mochten ze zelf een grid ontwerpen en er een schatkaart in maken. Daarna mochten ze het spel Zeeslag spelen met hun zelfgemaakte schatkaarten. Dit vonden ze echt enorm leuk. Ook mijn mentor vond deze les geslaagd, met als resultaat dat ik ze donderdag ook in de andere P6-klas mocht geven.
   
Verder gaf ik op donderdag nog een les over België, met behulp van een powerpoint, een quiz en een spelletje Time's Up :-) Er kwam die dag ook nog een artieste langs, Michelle Stephens, die de leerlingen leerde weven.

  
's Avonds was er de Céili, een schoolfeest voor St.Patrick's Day. De leerlingen toonden er allerlei Ierse dansen aan de leerkrachten en de ouders.

  

Ondertussen liep mijn Spaanse huisgenote hier al 2 weken ziek rond. Ik liep me al van in het begin af te vragen hoe lang het zou duren eer ik mee zou zitten... Woensdag kreeg ik hier het antwoord op, dus ben ik donderdagochtend voor stage nog snel naar de dokter gegaan. En ja hoor, alweer antibiotica (de tweede keer in één maand), het lijkt wel alsof die dokter niets anders voorschrijft :-S.

Donderdagnacht kwam Gilles opnieuw toe voor een bezoekje van drie dagen! Vrijdag zijn we de volledige dag Belfast gaan verkennen: River Lagan, Bigfish, Titanic Museum, Albert Memorial Clock, ...
  
  

Zaterdagochtend stapten we op de bus naar Dublin om samen St.Patrick's Day te gaan vieren. Gilles had een leuke B&B geboekt zodat we tot zondagavond konden blijven.
Zaterdag verkenden we Dublin: Trinity College, Temple Bar, Hard Rock Café, Custom House, ... 's Avonds aten we Irish Stew in een pub.
  
  
  


Zondag was het dan eindelijk echt St.Patrick's Day. Voor we naar de parade in het centrum trokken, kregen we in onze B&B een superlekker Iers ontbijtje! Daarna vertrokken we met de bus. Jammer genoeg regende het en was het superkoud, maar we hebben toch volgehouden en de parade gezien :-) (gevolgd door een heeeeel warme chocomelk :D)
  
  
  
's Avonds was het opnieuw tijd om afscheid te nemen van Gilles. Hij op het vliegtuig naar België, ik op de bus terug naar Belfast. Ik ging met enkele Eramussers nog iets drinken om St.Patrick's Day goed af te sluiten. Vandaag ben ik een beetje aan het uitzieken, zodat ik morgen hopelijk weer fit ben om de laatste stageweek in te zetten. Daarna is het nog 2 weken heel rustig en vooral aftellen naar het bezoekje van mijn ouders en broer! :-)

An-Sofie

No comments:

Post a Comment