Friday, February 22, 2013

Galwaygirl

Hey!

Deze keer een blogbericht waar ik echt helemaal vrolijk van word, want ik heb een fantastisch weekend gehad!
Zaterdagochtend om 9 uur stapte ik met 3 andere Erasmussers op de bus richting Galway. 6 uur en een overstap in Dublin later kwamen we eindelijk toe. Toen we de bus uitstapten stonden we al meteen voor ons hostel, dus gingen we dat eerst even bekijken. Het was voor mij de eerste keer dat ik in een hostel bleef overnachten, maar het viel echt goed mee! We deelden een kamer met 4 (2 stapelbedden) en 's ochtends konden we er ook ontbijten.
(voor de geïnteresseerden: Galway City Hostel - 13 pond per nacht, incl. ontbijt)

Daarna gingen we de stad een beetje verkennen: Eyre Square, de winkelstraatjes, de Spanish Arch, het Galway Museum,... We stopten ook bij een tourist office om onze dagtrip naar de Cliffs Of Moher te boeken. Daarna kregen we al snel een hongertje dus gingen we lekker Iers eten; Irish Stew/Beef And Guinness Pie met een apple cider.

We bezochten die avond nog een leuke pub met live muziek en gingen daarna slapen in het hostel.

Zondag stonden we al vroeg op om de bus te halen. Die vertrok om 9 uur, en stopte bij allerlei leuke bezienswaardigheden op weg naar de cliffs:

Dunguaire Castle

Koffiestop in een klein stadje
Poulnabrone Dolmen
Leamaneh Castle
Doolin
's Middags stopte de bus in het stadje Doolin, bij de bekende pub van Gus O'Connor. Daar konden we opnieuw iets typisch Iers eten en drinken. Daarna zetten we onze tocht verder, en 20 minuten later kwamen we eindelijk toe bij de Cliffs Of Moher. We kregen er 2 uur om de buurt te verkennen (wat voor mij zelfs nog veel te kort was). We kozen ervoor om de cliffs langs rechts op de lopen, omdat je van hieruit volgens onze gids een mooier uitzicht had.

Na deze twee uurtjes stapten we opnieuw de bus op, richting huis. Onderweg stopten we alweer bij nog verschillende mooie uitzichten:
Fanore
Ballyvaughan
Blackhead Lighthouse

In de bus vielen we als een blok in slaap, en om 18 uur kwamen we terug toe in Galway. We gingen iets halen in de supermarkt en aten op ons gemak in het hostel. Nadien gingen we nog naar The Quays, een pub waar er elke avond livemuziek is.

We verkenden ook nog een andere pub, en doken dan volledig uitgeput ons bedje in!

Maandag was het al onze laatste Galway-day :-( Geen van ons had er zin in om terug naar Belfast te gaan, Belfast is namelijk veel grijzer en drukker dan Galway. We besloten daarom om die dag nog eens goed te genieten van Galway zelf. De jongens gingen naar het museum terwijl Anouk en ik de stad nog wat verkenden.

Rond de middag kwamen we Janita en Judith tegen, twee andere Erasmussers die toen net waren aangekomen in Galway, en besloten we samen te lunchen.

In de namiddag wilden we het aquarium bezoeken, wat eigenlijk gesloten bleek te zijn (of toch niet? Het was allemaal een beetje onduidelijk). In de plaats daarvan dronken we iets op een terrasje (ja, het weer was ons énorm goed gezind dat weekend ;-) ) en genoten we nog wat van het uitzicht. Daarna was het tijd om terug het centrum in te trekken, waar we nog even de kathedraal bezochten, en ik een boekje kocht ("Stuff Irish People Like" -> aanrader). We gingen onze spullen halen op het hostel en stapten opnieuw de bus in, klaar voor een rit van 6 uur.

Nu zit ik al 3 dagen terug in Belfast en gaat het leven opnieuw zijn gewone gangetje :-).
Woensdagavond was er een verjaardagsdrink, donderdag heb ik voor school gewerkt, en vandaag was het een poets-dagje! Niet zo veel te vertellen dus :-)
Vanavond gaan we nog iets gaan drinken, en dan wordt het aftellen naar de stage, die voor mij dinsdag begint. Spannend!