Saturday, April 20, 2013

Leaving on a jet plane

Vorige week brak mijn laatste Belfast-week aan. En mijn afscheid was zeker iets waar ik tijdens die week met dubbele gevoelens tegenaan keek... En daarom heb ik er dan ook nog volop van genoten!

Maandag gingen we uit in Ollies met een groot deel van de Erasmussers, echt een enorm leuke avond.
Verder waren er in die week ook nog de Student Elections in St.Mary's, en dat wordt hier echt serieus genomen! Er moeten verschillende personen verkozen worden, zo is er vb. een verantwoordelijke voor entertainment, disabilities, sport, international office, ... en natuurlijk een vice-president en een president!

Woensdag gingen we naar de speeches luisteren; elke kandidaat mag zich daarin afzonderlijk voorstellen. Eerst krijgt hij 3 minuten om zijn standpunten uit te leggen, daarna 1 minuut waarin hij een vraag moet beantwoorden, en daarna nog 1 minuut om kort samen te vatten waarom men voor hem moet stemmen. De meesten maakten er iets grappigs van, en daarom was het wel leuk om naar te luisteren.

Donderdag gingen we opnieuw naar St.Mary's, deze keer om te stemmen. De school liep vol met kandidaten die snoep, chips, ... uitdeelden om iedereen te overtuigen op hen te stemmen.
Deze verkiezingen en al de verschillende verantwoordelijken binnen de school vond ik een enorm leuk gegeven binnen de school, het is iets wat bij ons in België niet echt gebeurt. Interessant om dit eens mee te maken!
Aangezien dit mijn laatste dag was op St.Mary's, nam ik ook afscheid van mijn coördinator ('You can call m Frank') en Briege (de Erasmus-mama).
De rest van de dag maakte ik cupcakes met Berenice, voor mijn afscheidsfeestje van die avond. 's Avonds kwamen alle overgebleven Erasmussers naar het huis voor mijn afscheidsfeestje! Het was enorm gezellig en daardoor liet ik me toch nog overtuigen om uit te gaan (ook al moest ik er de volgende ochtend om 6u30 alweer uit!).
  

  
We gingen met de volledige groep naar The Bot, dezelfde pub als waar ik op 19 januari mijn Erasmus begonnen ben... ;) Er was enorm veel volk, vanwege de Elections, en er speelde een live band die allerlei bekende nummers coverde. Het duurde niet lang voor ze 'Save tonight' van Eagle Eye Cherry speelden...
Dit is het nummer:


                                     
Als je even naar de tekst luistert, zul je vast wel snappen dat ik op dat moment een tikkeltje emotioneel werd! En de knuffels die ik er dan nog eens bij kreeg, maakten het er niet veel beter op, de tranen stroomden over mijn wangen! Toen Lynn iets later 'Leaving on a jet plane' van John Denver aanvroeg, werd het gewoon nog erger! Maar er werd enorm goed voor mij gezorgd met een overdosis aan knuffels, opbeurende dansjes en smakkerds op mijn wangen, en dat deed mij nog maar eens beseffen wat voor 'n fantastische mensen ik in Belfast heb leren kennen en wat voor een zalige ervaring dit voor mij was.

De ochtend daarna ging de wekker om 6u30 (pijnlijk!), ik pakte mijn laatste spullen bij elkaar en belde een taxi. Berenice en Simon waren zo lief om op te staan en mij uit te zwaaien... :-) Daarna leek alles heel snel te gaan, 2 uurtjes op de bus naar Dublin, inchecken, op het vliegtuig stappen en voor ik het wist stond ik weer in Brussel! Tot nu toe voelt het een beetje onwerkelijk om terug thuis te zijn, maar ik ben zeker dat ik er binnen de kortste keren weer aan gewend ben!
De laatste dagen van mijn verblijf werd mij af en toe gevraagd wat mijn hoogtepunt was geweest, en nu ik erover nadenk, zijn die hoogtepunten eigenlijk niet meer op één hand te tellen. Galway, teaching practice, Edinburgh, Giant's Causeway, de bezoekjes van mijn ouders, broer en vriend, de mensen die ik hier heb leren kennen, ... Het was voor mij een hele ervaring. Ik heb geleerd om mijn plan te trekken, samengeleefd met mensen die drie maanden geleden nog wildvreemden waren, les gegeven in het Engels, de verschillen tussen het Noord-Ierse en Vlaamse onderwijs leren kennen, ... Ik zou het allemaal zo opnieuw willen doen!

Aan iedereen die tijdens deze voorbije drie maanden deel uitmaakte van mijn Erasmus-avontuur: bedankt!

An-Sofie

No comments:

Post a Comment